PRESENTACIÓ DE L’ACTIVITATCurs reconegut

El sistema educatiu inclusiu ha de garantir una resposta educativa de qualitat a tot l’alumnat, amb independència de les seves circumstàncies personals o socials. Per avalar aquesta resposta educativa, el nou paradigma d’inclusió a l’escola, implica disminuir les barreres a l’aprenentatge, generar suports en els contextos ordinaris i mobilitzar i optimitzar recursos. Per a aquest assoliment, és necessària la formació del professorat pràctica i específica.

Aquest curs aporta coneixements actualitzats i basats en l’evidència científica, necessaris per poder desenvolupar intervencions inclusives i de qualitat envers les persones amb TEA. Es basa en sessions teòriques per contextualitzar les diferents situacions educatives i sobretot, en sessions purament pràctiques per elaborar estratègies, materials, metodologies… per intervenir amb eficàcia.

OBJECTIUS

  • Explicar que és l’espectre autista.
  • Identificar i valorar les necessitats educatives especials d’aquest alumnat.
  • Donar una resposta educativa de qualitat.
  • Oferir recursos per la intervenció educativa.
  • Aportar orientacions a la família.

CONTINGUTS

Bloc 1. Espectre autista

  • Escola inclusiva: Una qüestió de justícia.
  • Definició autisme. Espectre Autista.
  • Criteris diagnòstics.
  • Etiologia i prevalença del trastorn de l’espectre autista.
  • Causes i tipologies.
  • Teories explicatives del trastorn de l’espectre autista (TEA)
  • Marc teòric.

Bloc 2. Identificació i valoració de les necessitats educatives especials dels alumnes amb autisme al llarg del procés educatiu.

  • Signes d’alerta en les diferents etapes escolars.
  • Àmbits de valoració:
  • Capacitats cognitives
  • Comunicació i llenguatge
  • Relacions interpersonals
  • Emocions i personalitat
  • Aspectes curriculars
  • Avaluació del context de desenvolupament

Bloc 3. Resposta educativa de qualitat.

  • Criteris d’escolarització
  • El paper del docent.
  • L’atenció primerenca.
  • L’ensenyament estructurat.
  • Estructura física de l’aula.
  • Sistemes de treball.
  • Aspectes curriculars.
  • Aspectes metodològics.
  • Estratègies bàsiques.

Bloc 4. El context familiar

  • El paper de la família
  • Característiques familiars i necessitats
  • Treballar entorns segurs i fermes
  • Importància de la col·laboració entre els membres de la comunitat educativa.

DESTINATARIS

El curs va adreçat a:

  • Mestres d’Educació Infantil i Primària interessats incorporar eines i aprenentatges per afavorir la inclusió de tots els seus alumnes dins el grup classe.

DURADA

Per afavorir l’assoliment de tots els objectius i sobretot per facilitar la creació d’un projecte final, el curs estarà estructurat en:

  • 14 hores de sessions online (sincróniques) a través de la plataforma google meet: Els assistents al curs es connectaran a l’enllaç facilitat i a les dates i hores proposades per poder assistir a les explicacions teòriques del formador i per desenvolupar les tasques proposades en petits grups de treball cooperatiu.
  • 16 hores no presencials: On els assistents crearan un projecte que incorpori els continguts treballats a la seva tasca docent habitual de la manera que creguin més adient i productiva.

PRÒXIMA EDICIÓ

Encara no tenim programades les dates per a la pròxima edició de l’activitat. Contacteu amb nosaltres si voleu més informació.

PREU

El preu de l’activitat és de 85 €  (podeu consultar els descomptes especials en el formulari d’inscripció)

En la modalitat d‘assessorament es concretarà un preu en funció de les necessitats del centre. Contacteu amb nosaltres per informar-vos.

INSCRIPCIONS

Podeu formalitzar la inscripció en aquest enllaç o trucant al telèfon 93 177 92 57.