PRESENTACIÓ DE L’ACTIVITAT

Curs reconegut

Us presentem una activitat de formació la intenció de la qual és oferir un seguit de recursos variats per aplicar noves fórmules amb enfocaments més lúdics en l’ensenyament de la llengua catalana i en els aspectes socials i culturals que hi estan relacionats.

L’aprenentatge basat en jocs potencia la participació, la motivació, la creativitat i un munt d’habilitats de l’alumnat.

Les propostes metodològiques lúdiques són un element clau per al desenvolupament de les competències transversals del currículum i amb aquesta proposta formativa obtindreu els recursos necessaris per crear activitats i sessions basades en el joc dins de l’àmbit de l’aprenentatge de la llengua.

OBJECTIUS

  • Jugar (més) amb la llengua.
  • Adonar-se de la importància del joc a l’hora d’ensenyar una llengua
  • Potenciar la creativitat de les persones assistents.
  • Presentar jocs de diversos formats i modalitats; saber distingir en quins casos és preferible aplicar uns jocs i en quins casos uns altres.
  • Esprémer les possibilitats dels diversos formats lúdics.
  • Donar recursos per acostar els costums i la realitat social del país a l’alumnat actual.
  • Valorar aspectes lingüístics de cada llengua

CONTINGUTS

Mòdul 1: Fonètica i ortografia

  • Juguem-hi: taller de jocs de llengua. Presentació de diversos formats de joc.
  • Anàlisi, possibles aplicacions i variants.
  • La importància i els beneficis del joc en l’aprenentatge de la llengua
  • Activitats mòdul 1. Juguem, reflexionem i creem

Mòdul 2: Morfosintaxi

  • Juguem-hi: taller de jocs de llengua. Presentació de diversos formats de joc. Anàlisi, possibles aplicacions i variants.
  • La creativitat com a instrument docent: aprenem a sorprendre a l’aula
  • Activitats mòdul 2. Juguem, reflexionem i creem

Mòdul 3: Lèxic i expressió oral i escrita

  • Juguem-hi: taller de jocs de llengua. Presentació de diversos formats de joc. Anàlisi, possibles aplicacions i variants.
  • El joc com a eina d’avaluació?
  • Activitats mòdul 3. Juguem, reflexionem i creem

Mòdul 4: 

  • Presentació i posada en escena dels jocs creats al llarg del curs davant dels companys de curs
    Conclusions i llista de recursos

DESTINATARIS

 El curs va adreçat a:

  • Mestres d’Educació Infantil, Primària i Secundària que vulguin introduir-se en el món del joc i no tenen clar per on començar.
  • Mestres d’Educació Infantil, Primària i Secundària que ja utilitzin habitualment el joc a l’aula i vulguin incorporar-hi nous recursos i mirades.

DURADA

  • 8 hores de sessions online (sincròniques) a través de la plataforma google meet: Els assistents al curs es connectaran a l’enllaç facilitat i a les dates i hores proposades per poder assistir a les explicacions teòriques del formador i per desenvolupar les tasques proposades en petits grups de treball cooperatiu.
  • 7 hores no presencials: On els assistents crearan un projecte que incorpori els continguts treballats a la seva tasca docent habitual de la manera que creguin més adient i productiva.

PRÒXIMA EDICIÓ

Encara no tenim programades les dates per a la pròxima edició de l’activitat. Contacteu amb nosaltres si voleu més informació.

PREU

El preu de l’activitat és de 50 €  (podeu consultar els descomptes especials en el formulari d’inscripció)

En la modalitat d‘assessorament es concretarà un preu en funció de les necessitats del centre. Contacteu amb nosaltres per informar-vos.

INSCRIPCIONS

Podeu formalitzar la inscripció en aquest enllaç o trucant al telèfon 93 177 92 57.