PRESENTACIÓ DE L’ACTIVITAT

Curs reconegut

Avui dia, ser docent implica acompanyar les emocions de l’alumnat, crear ambients en els quals se desenvolupin habilitats socioemocionals… Però per dur a terme aquesta tasca és necessari primer començar per un mateix/a. No podem ensenyar a regular les emocions, no podem ensenyar competències emocionals si nosaltres mateixos/es no sabem gestionar les nostres pròpies emocions.

Per altra banda, ser docent és una professió de molta entrega i una tasca molt exigent. Encara que no hi ha dades oficials, entorn d’un 20% del professorat es troba en una situació de burnout. I davant d’aquesta realitat està demostrar que les habilitats d’intel·ligència emocional exerceixen efectes beneficiosos per el professorat sobretot a nivell preventiu.

OBJECTIUS

  • Prendre consciència de la importància de treballar la intel·ligència emocional pel benestar personal del docent.
  • Valorar la intel·ligència emocional com un factor controlable en l’activitat docent.
  • Conèixer els principis bàsics de l’educació emocional.
  • Treballar habilitats i competències que ens permeten reconèixer pròpies emocions.
  • Treballar les competències per una bona gestió de l’estrès i la ira.
  • Promoure la capacitat de autogenerar-nos emocions agradables

CONTINGUTS

Bloc 1

  • Dos conceptes: Intel·ligència Emocional i Educació Emocional
  • 3 raons para dessenvolupar la IE entre docents
  • Les competències emocionals (model GROP)
  • Consciència emocional

 Bloc 2

  • Regulació emocional
  • El cervell segons Dr. D. Siegel
  • Estratègies per a la regulació emocional

 Bloc 3

  • Autonomia emocional
  • L’ Autoestima
  • La resiliència

 Bloc 4

  • Competència social
  • Estils de comunicació
  • L’ assertivitat
  • L’ escolta activa

DESTINATARIS

El curs va adreçat a:

  • Mestres d’Educació Infantil, Primària i Secundària que vulguin millor la seva intel·ligència emocional per aconseguir un benestar personal i social.

DURADA

Per afavorir l’assoliment de tots els objectius i sobretot per facilitar la creació d’un projecte final, el curs estarà estructurat en:

  • 8 hores de sessions online (sincròniques) a través de la plataforma google meet: Els assistents al curs es connectaran a l’enllaç facilitat i a les dates i hores proposades per poder assistir a les explicacions teòriques del formador i per desenvolupar les tasques proposades en petits grups de treball cooperatiu.
  • 7 hores no presencials: On els assistents crearan un projecte que incorpori els continguts treballats a la seva tasca docent habitual de la manera que creguin més adient i productiva.

PRÒXIMA EDICIÓ

Encara no tenim dates per la pròxima edició d’aquesta activitat. Podeu contactar per demanar més informació al correu [email protected] o per telèfon/whatsapp al 613 010 999.

PREU

El preu de l’activitat és de 50 € (podeu consultar els descomptes especials en el formulari d’inscripció)

En la modalitat d‘assessorament es concretarà un preu en funció de les necessitats del centre. Contacteu amb nosaltres per informar-vos.

FORMADORA

La responsable de l’activitat serà:

  • Sandra Hurtado
    • Professora amb més de 15 anys d’experiència a Catalunya i París, directora adjunta d’una escola Montessori durant els dos últims anys.
    • Facilitadora Certificada en Disciplina Positiva por la Positive Discipline Association dels EEUU en Família, Aula i Organitzacions. Candidata a Entrenadora de Disciplina Positiva a l’Aula.
    • Certificada també en Sikkhona per l’Instituto de Comunicación.
    • Presidenta de l’Asociación de Disciplina Positiva España (ADPE) des de febrer de 2022.
    • Web personal: www.positivamentsandra.com
    • Instagram: @positivamentsandra

INSCRIPCIONS

Podeu formalitzar la inscripció en aquest enllaç o trucant al telèfon 93 177 92 57.