PRESENTACIÓ DE L’ACTIVITAT

Curs reconegut

Avui en dia, la tasca del docent va més enllà de transmetre uns coneixements acadèmics. El docent es troba grups molt heterogenis, amb capacitats molt diverses, realitats personals complexes i té el gran repte d’aconseguir que tot el grup assoleixi uns objectius acadèmics, però també de creixement personal sense que cap alumne/a es quedi enrere.

La Disciplina Positiva, És un model educatiu basat en la psicologia adleriana que promou les relacions responsables i respectuoses a l’aula. És un programa que ajuda a l’alumnat a desenvolupar habilitats i competències per a la vida. Al mateix temps, la Disciplina Positiva ofereix al docent un gran nombre d’eines i estratègies per millorar la convivència en l’aula.

Aquesta formació va adreçada a docents que vulguin introduir-se en el món de la Disciplina Positiva a l’aula.

OBJECTIUS

  • Conèixer els principis de la Disciplina Positiva.
  • Aprendre a liderar l’aula amb amabilitat i fermesa.
  • Generar un espai de experimentació on se pugui entendre el comportament de l’alumnat i el missatge que hi ha darrere de les seves actuacions.
  • Prendre consciència de la importància d’una comunicació assertiva.
  • Practicar la metodologia “Enfocar-se en les solucions”.
  • Aprendre les eines i estratègies que ofereix Disciplina Positiva per fomentar les competències de vida dels alumnes

CONTINGUTS

Bloc 1

  • Què és la Disciplina Positiva? / Principis adlerians
  • Els 5 criteris de la Disciplina Positiva
  • Revisió i transformació de les eines tradicionals
  • Amabilitat i fermesa al mateix temps
  • Concepte d’autoregulació emocional

 Bloc 2

  • Què és un mal comportament?
  • Significança i pertinència
  • L’ iceberg del comportament
  • La taula de metes equivocades
  • Què fer davant d’un mal comportament?

 Bloc 3

  • Honestedat emocional
  • El poder de la comunicació
  • L’ escolta activa
  • Aprendre de l’error

 Bloc 4

  • El càstig i les 4 R’s del càstig
  • La cerca de solucions i les seves eines
  • La casa de la Disciplina Positiva
  • Les reunions de classe
  • El procés de canvi

DESTINATARIS

El curs va adreçat a:

  • Mestres d’Educació Infantil, Primària i Secundària que vulguin introduir-se en la Disciplina Positiva a l’Aula.

DURADA

Per afavorir l’assoliment de tots els objectius i sobretot per facilitar la creació d’un projecte final, el curs estarà estructurat en:

  • 8 hores de sessions online (sincròniques) a través de la plataforma google meet: Els assistents al curs es connectaran a l’enllaç facilitat i a les dates i hores proposades per poder assistir a les explicacions teòriques del formador i per desenvolupar les tasques proposades en petits grups de treball cooperatiu.
  • 7 hores no presencials: On els assistents crearan un projecte que incorpori els continguts treballats a la seva tasca docent habitual de la manera que creguin més adient i productiva.

PRÒXIMA EDICIÓ

La pròxima edició del curs es durà a terme en el següent horari:

  • 11/07/2022 de 9:30 a 13:30
  • 12/07/2022 de 9:30 a 13:30

PREU

El preu de l’activitat és de 50 € (podeu consultar els descomptes especials en el formulari d’inscripció)

En la modalitat d‘assessorament es concretarà un preu en funció de les necessitats del centre. Contacteu amb nosaltres per informar-vos.

FORMADORA

La responsable de l’activitat serà:

  • Sandra Hurtado
    • Professora amb més de 15 anys d’experiència a Catalunya i París, directora adjunta d’una escola Montessori durant els dos últims anys.
    • Facilitadora Certificada en Disciplina Positiva por la Positive Discipline Association dels EEUU en Família, Aula i Organitzacions. Candidata a Entrenadora de Disciplina Positiva a l’Aula.
    • Certificada també en Sikkhona per l’Instituto de Comunicación.
    • Presidenta de l’Asociación de Disciplina Positiva España (ADPE) des de febrer de 2022.
    • Web personal: www.positivamentsandra.com
    • Instagram: @positivamentsandra

INSCRIPCIONS

Podeu formalitzar la inscripció en aquest enllaç o trucant al telèfon 93 177 92 57.