PRESENTACIÓ DE L’ACTIVITAT
El sistema educatiu inclusiu ha de garantir una resposta educativa de qualitat a tot l’alumnat, amb independència de les seves circumstàncies personals o socials. Per avalar aquesta resposta educativa, el nou paradigma d’inclusió a l’escola, implica disminuir les barreres a l’aprenentatge, generar suports en els contextos ordinaris i mobilitzar i optimitzar recursos. Per a aquest assoliment, és necessària la formació del professorat pràctica i específica.
Aquest curs aporta orientacions i estratègies per la intervenció educativa d’alumnes amb diagnòstic d’Autisme i Síndrome d’Asperger i es basa en sessions teòriques per contextualitzar les diferents situacions educatives i sobretot, en sessions purament pràctiques per elaborar estratègies, materials, metodologies… per intervenir amb eficàcia.
OBJECTIUS
- Explicar que és l’espectre autista. Definir trastorn autista i trastorn d’Asperger
- Identificar i valorar les necessitats educatives especials dels alumnes amb autisme
- Donar una resposta educativa de qualitat
- Oferir recursos per la intervenció educativa
- Aportar orientacions a la família
CONTINGUTS
Bloc 1. Espectre autista
- Definició i característiques de Autisme
- El trastorn d’Asperger
- Causes i tipologies: concepte de Espectre Autista
- Marc teòric
- Característiques del alumnat amb autisme
Bloc 2. Identificació i valoració de les necessitats educatives especials dels alumnes amb autisme al llarg del procés educatiu .
- Signes d’alerta en les diferents etapes escolars
- Àmbits de valoració:
- Capacitats cognitives
- Comunicació i llenguatge
- Relacions interpersonals
- Emocions i personalitat
- Aspectes curriculars
- Avaluació del context de desenvolupament
Bloc 3. Resposta educativa de qualitat
- Criteris d’escolarització
- Aspectes curriculars:
- Comunicació
- Llenguatge i parla
- Habilitats socials
- Aspectes metodològics
- Estratègies bàsiques
Bloc 4. El context familiar
- El paper de la família
- Característiques familiars i necessitats
- Treballar entornssegursifermes
- Importància de la col·laboració entre els membres de la comunitat educativa
DESTINATARIS
El curs va adreçat a:
- Mestres d’Educació Infantil i Primària interessats incorporar eines i aprenentatges per afavorir la inclusió de tots els seus alumnes dins el grup classe.
DURADA
Per afavorir l’assoliment de tots els objectius i sobretot per facilitar la creació d’un projecte final, el curs estarà estructurat en:
- 16 hores presencials: On es donaran els coneixements teòrics i pràctics per tal d’assolir els objectius plantejats.
- 14 hores no presencials: On els alumnes hauran d’elaborar un projecte que posi en pràctica els continguts treballats presencialment per ser exposat a la resta del grup.
PROPERA EDICIÓ
Aquesta activitat encara no té les dates programades per a la propera edició. Contacteu amb nosaltres per més informació.
PREU
El preu de l’activitat és de 90€ en la modalitat presencial (podeu consultar els descomptes especials en el formulari d’inscripció)
En la modalitat d‘assessorament es concretarà un preu en funció de les necessitats del centre. Contacteu amb nosaltres per informar-vos.
MOLT IMPORTANT
A causa de l’extraordinària situació que estem vivint ocasionada per la pandèmia del COVID-19. Us informem que en cas de no poder-se realitzar les activitats per qüestions sanitàries, es retornarà íntegrament l’import de la matricula.
Cal tenir en compte també que es pot donar la situació que el Departament d’Educació, no certifiqui les activitats durant el mes de juliol i ho faci de cara al proper setembre o octubre.
INSCRIPCIONS
Podeu formalitzar la inscripció en aquest enllaç o trucant al telèfon 93 177 92 57.